Zondag 23 augustus - Reisverslag uit Viborg, Denemarken van Lynn Grinsven - WaarBenJij.nu Zondag 23 augustus - Reisverslag uit Viborg, Denemarken van Lynn Grinsven - WaarBenJij.nu

Zondag 23 augustus

Door: Lynn

Blijf op de hoogte en volg Lynn

23 Augustus 2015 | Denemarken, Viborg

Ik ben nu alweer bijna twee weken hier. Het voelt al echt als thuis nu, alsof ik hier al maanden woon. Toch is het nog best vermoeiend. Je kent alle mensen hier ondertussen en je weet de weg in de stad, maar toch krijg je iedere dag weer nieuwe indrukken en dat kost wat energie. Maar ik heb het ontzettend naar mijn zin en heb hele leuke mensen om me heen. Ik geniet!

Afgelopen week heb ik mijn eerste week school gehad, waarbij we een introductie kregen in wat er allemaal gaat komen deze vier maanden. We hebben ons allereerste animatiefilmpje met cut out gemaakt. Dit houdt in dat je figuren en achtergronden etc. uitknipt en hier foto's van maakt. Per seconde moeten er minstens 10 foto's gemaakt worden om een vloeiend beeld te krijgen. Best wel lastig, maar het was heel erg leuk om te doen. Een goed vooruitzicht voor de komende maanden dus.

Afgelopen vrijdag hebben we vanuit school een tour door Viborg gemaakt. Alle gebouwen heb je ondertussen wel al gezien natuurlijk, maar het is altijd interessant om het verhaal achter de stad te horen. Vroeger was Viborg namelijk de centrale stad van Denemarken, waar alle koningen gekroond werden. Dat zou je nu niet meer zeggen. Het is echt een uitgestorven stad, wat aanvoelt als een dorp. Afgelopen weekend zijn we een nachtje naar Aarhus geweest om te gaan stappen en dat verschil merk je goed. Aarhus is een grote, drukke stad, een échte stad.
Tijdens deze tour hebben we een van de 12 kerken in Viborg bezocht. Deze heeft twee torens van zo'n 15 meter hoog die je ook kunt beklimmen. En natuurlijk heeft Lynn hoogtevrees, maar dat mocht de pret niet drukken om die toren te beklimmen. Ik heb mijn angst dus overwonnen en heb de klim gewaagd. Natuurlijk was het een hele veilige klim met een grote trap, maar toch. Ontzettend eng, maar wat was ik trots op mezelf!

Ik heb deze twee weken nog niet veel school gehad. De lessen beginnen vanaf morgen. We hebben vooral genoten van het heerlijke weer van de afgelopen dagen en zijn op stap geweest. Als je zin hebt in een lekkere après-ski avond, ben je in Viborg aan het juiste adres. De o zo bekende bierkroegen in Nederland hebben ze hier ook op zijn Deens. Maar dan een tikkeltje erger. Als Denen gedronken hebben, lees: veel gedronken, gaan ze helemaal los. Niets is ze teveel. Zo hebben we een stel gespot die druk aan het dansen waren. Het meisje was zo aan het dansen dat haar jurkje een shirt geworden was en haar dunne panty een broek. Haar arm werd er haast vanaf gerukt toen ze wild rond werd gedraaid door haar danspartner. Echt, ik heb mijn ogen uitgekeken.

De Spaanse meiden spreken steeds meer Engels, ze proberen het in ieder geval. Mijn Spaanse woordenschat wordt langzaam uitgebreid. Bovendien is er hier sinds een week nog een Nederlands meisje met wie ik goed op kan schieten. Ik heb ondertussen dus een leuke club mensen om me heen verzameld. Gek hoe je in twee weken tijd al zo'n hechte banden met mensen kunt hebben. Ze zeggen altijd dat zo'n tijd in het buitenland zorgt voor intieme en hechte banden met mensen, en dat is ook echt zo.

Verder is er niet veel bijzonders gebeurd. Vanavond eens lekker uitrusten van alle drukte en feestjes van de afgelopen week, zodat ik fris en fruitig met mijn schoolweek kan beginnen...

Tot snel weer!

xxxx, Lynn

  • 23 Augustus 2015 - 22:05

    Betsie:

    Hoi Lynn,
    Leuk om zulke enthousiaste reactie van jou te lezen en trouwens ook mooie foto's.
    Ga zo door met genieten en ook succes met je schoolbezigheden.

    Groetjes

  • 23 Augustus 2015 - 23:06

    Jaimy Van Uden:

    Leuk om te lezen! Grenzen verleggen

  • 23 Augustus 2015 - 23:07

    Jaimy Van Uden:

    Oeps er ging iets mis... maar super bezig daar!

  • 23 Augustus 2015 - 23:43

    Nicole:

    Lynn! Super leuk om te lezen! En echt een leuk avontuur, geniet er van!!
    Groetjes Nicole

  • 24 Augustus 2015 - 08:31

    Nicky:

    Hey Lynn,

    Leuk verhaal! Goed te horen dat je alvast het uitgaansleven bent gaan onderzoeken, tegen de tijd dat wij langskomen weet je de juiste plekken te vinden ;).

    Veel succes deze week tijdens je eerste echte lessen!

    Groetjes

  • 24 Augustus 2015 - 15:46

    Jose Vogels:

    Hallo Lynn
    Wat is dat toch leuk dat we je kunnen volgen.
    En zo naar je zin hebt.
    Lynn ga je goed en we wachten weer op het volgende verhaal.

    Groetjes Jose

  • 25 Augustus 2015 - 18:45

    Rina:

    Hey Lynn
    Alleen de foto`s al zeggen genoeg; "Lynn is in haar element"!! Overal met een big smile!!
    Fijn dat het je goed gaat, geniet ervan!!
    En..... ook nog een beetje aandacht aan je studie geven hè!? Succes!!

    groetjes uit Nisseroi !!

  • 25 Augustus 2015 - 20:44

    Ria:

    Dag Lynn.
    Wat fijn dat je het zo naar de zin hebt daar. Spaans, Engels, het zijn de 2 grootse talen ter wereld.
    Mocht je ooit nog eens ergens anders heen willen, dan draai jij daar je hand niet voor om ....
    Veel plezier meisje, geniet ervan, de tijd vliegt zo voorbij.

    Groetjes Ad en Ria

  • 25 Augustus 2015 - 22:42

    Tzeitel:

    Hey Lynn,
    leuk om te lezen wat je allemaal gedaan hebt!

    Hoe waren je eerste schooldagen/lessen?!

    veel plezier nog

    gr.

  • 27 Augustus 2015 - 22:06

    Thea De Laat:

    he lynn.
    wat fijn om te lezen dat het allemaal zo goed gaat,
    de foto's zien er ook gezellig uit.
    geniet ervan.
    gr thea

  • 31 Augustus 2015 - 21:20

    Ria Van Den Bogaart:

    Hoi Lynn,
    Een beetje laat, de dag is bijna om, maar toch nog
    VAN HARTE GEFELICITEERD met je verjaardag!!
    Kan je het een beetje leuk vieren daar?

    Groetjes Ria

  • 31 Augustus 2015 - 22:36

    Betsie Van Zutphen:

    Hey Lynn,
    Van harte gefeliciteerd meid. Maak er een mooie dag van daar.

    Groetjes
    Nico en Betsie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lynn

Actief sinds 20 Juli 2015
Verslag gelezen: 395
Totaal aantal bezoekers 6709

Voorgaande reizen:

11 Augustus 2015 - 23 December 2015

Studeren in Denemarken

Landen bezocht: