Eerste dag - Reisverslag uit Viborg, Denemarken van Lynn Grinsven - WaarBenJij.nu Eerste dag - Reisverslag uit Viborg, Denemarken van Lynn Grinsven - WaarBenJij.nu

Eerste dag

Door: Lynn van Grinsven

Blijf op de hoogte en volg Lynn

12 Augustus 2015 | Denemarken, Viborg

Zo, daar zit ik dan op mijn bedje in Denemarken. Na een lange reis, ben ik gisterenavond om 23 uur aangekomen. Het was nog even spannend tijdens mijn overstap in Hamburg. De chauffeur had in Rotterdam mijn busticket gepakt, maar had deze niet teruggegeven. Ik had hem alleen wel nodig om van Hamburg naar Denemarken te kunnen. Gelukkig was de chauffeur naar Denemarken zo aardig om te kijken of mijn naam op de lijst stond, en kon ik met een gerust hart toch instappen.

Eenmaal in Denemarken aangekomen, moest ik vanuit Aarhus met de trein naar Viborg, de stad waar ik verblijf. Het was even zoeken op welk spoor ik moest zijn. Ik heb toen meteen gemerkt dat de Deense mensen ontzettend behulpzaam en aardig zijn. Een meisje wist ook niet waar ik moest zijn en sprak vervolgens iedereen aan om dit te vragen. Uiteindelijk heb ik het goede spoor gevonden en werd ik in Viborg opgehaald door een meisje die hier studeert en alle internationale studenten opvangt.

Dus hier zit ik dan. De zon schijnt, de lucht is blauw en ik ben omgeven door Spaanse meiden. Ik heb een Spaans kamergenootje en twee vriendinnen van haar gaan hetzelfde programma als wij volgen. Vandaag zijn er nog twee Spaanse meiden aangekomen. Het lijkt dus alsof ik in Spanje ben haha. Ze spreken veel Spaans met elkaar, want hun Engels is niet zo best. Maar ze doen hun best om tegen mij Engels te praten. Ze zijn ontzettend aardig en hebben me gisterenavond en vandaag goed opgevangen. Ik ben meteen meegenomen in het leven hier. Wie weet spreek ik aan het eind van mijn verblijf ook wel Spaans...

Mijn eerste indrukken zijn tot nu toe dus erg positief! Het is een ontzettend mooi land met aardige mensen. Mijn draai ga ik hier dus zeker wel vinden.

Een kort berichtje, maar we gaan nu eten! Heerlijke pasta, om 4 uur 's middags. Ook op z'n Spaans dus haha. Maar dat komt goed uit, want ik heb honger.

Tot snel!

xxxx Lynn

  • 12 Augustus 2015 - 17:49

    Jaimy:

    Fijn dat de reis goed gegaan is! Lange zit maar je bent er :-) nu op ontdekkingstocht, veel plezier! xx jaimy

  • 12 Augustus 2015 - 17:57

    Betsie Van Zutphen:

    Een goed begin is het halve werk.
    Jij gaat zeker een paar mooie maanden beleven in Denemarken.
    Veel plezier. Betsie

  • 12 Augustus 2015 - 23:19

    Jaimy:

    Haa Lynn, dat gaat helemaal goedkomen daar! Dat heb ik wel al gemerkt, geniet ervan maatje!!

  • 13 Augustus 2015 - 01:31

    Marc:

    Have fun!! Grtjs Arlet en Marc

  • 13 Augustus 2015 - 09:44

    Jose:

    Hoy linn
    Het is een spannende reis geweest.
    Je ziet wel het komt allemaal goed.
    linn ga je goed en veel succes.

  • 16 Augustus 2015 - 19:27

    Rina:

    nou Lynn, je hebt dat stress moment goed doorstaan, pff..
    Gelukkig zijn er overal aardige betrouwbare mensen!!
    Heel veel succes en vooral genieten van dit avontuur!!
    X rina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lynn

Actief sinds 20 Juli 2015
Verslag gelezen: 409
Totaal aantal bezoekers 6714

Voorgaande reizen:

11 Augustus 2015 - 23 December 2015

Studeren in Denemarken

Landen bezocht: