Maandag 14 september - Reisverslag uit Viborg, Denemarken van Lynn Grinsven - WaarBenJij.nu Maandag 14 september - Reisverslag uit Viborg, Denemarken van Lynn Grinsven - WaarBenJij.nu

Maandag 14 september

Door: Lynn

Blijf op de hoogte en volg Lynn

14 September 2015 | Denemarken, Viborg

Het duurde eventjes, maar hier is dan mijn derde reisverslag. Het zijn drie behoorlijk drukke weekjes geweest, waarin ik natuurlijk ook jarig was. Helaas hadden we een schooldag tot 17 uur, dus veel gefeest hebben we niet die dag. De meiden hier hebben er echter wel voor gezorgd dat ik me jarig voelde. Ik werd wakker gezongen door iedereen, de Spaanse meiden hebben Spaanse omelet voor me gemaakt (echt heeeerlijk: omelet met aardappelschijfjes en ui er doorheen gemengd) en 's avonds zijn we gaan bowlen. Natuurtalent dat ik ben, was mijn eerste gooi een strike. Helaas was dat ook meteen mijn laatste..

Verder hebben we afgelopen weken twee filmpjes gemaakt op school. De filmpjes worden allemaal gemaakt door middel van foto's. Deze foto's worden achter elkaar gezet, zodat je vloeiende bewegingen en dus een film krijgt. De kunst is echter dat de voorwerpen en figuren die je beweegt in je film, zó verschuift, zodat het een vloeiende beweging wordt. Dit is nog best lastig, aangezien je al snel een voorwerp of figuur te veel verschuift ten opzichte van zijn vorige plek. Oefening baart kunst, zullen we dan ook maar zeggen. Het is heel interessant en ik vind het ook altijd heel leuk om het eindresultaat te zien. Ik heb in de bijlage onze gemaakte filmpjes gezet.
Het filmpje van de eerste week is Pixilation. Dit houdt in dat je werkt met echte mensen en/of echte achtergronden, althans dat is de bedoeling. Dat was ons niet helemaal duidelijk toen we begonnen met werken, dus we hadden in het begin van alles gebruikt, behalve echte achtergronden en onszelf. Dit was geen probleem, zolang we op een of andere manier onszelf lieten zien. Zie dan ook het resultaat.
De techniek in het tweede filmpje heet Cut-out animation. Dit houdt in dat je werkt met figuren die je uitgeknipt hebt. Lichaamsdelen knip je van elkaar los, zodat je de figuren kunt laten bewegen. Deze opdracht hadden we iets beter begrepen, wat ook te zien is haha.
Komende week gaan we aan de slag met de techniek Claymation. Dit betekent dat we een film moeten maken waarin de figuren gemaakt moeten worden van klei. Ik ben heel benieuwd hoe we dit gaan doen, want het lijkt me ontzettend moeilijk. So to be continued...

Vorige week zijn we met onze klas op Puppetcamp geweest, oftewel poppenkamp. Ik had er niet echt zin in, zeker omdat de andere twee klassen naar Aarhus (de tweede grootste stad in Denemarken) en Kopenhagen gaan. Wij gingen back to basic, oftewel, de natuur in. Geen internet, en hard werken. Maar goed, ik moest me niet aanstellen, aangezien het maar één nachtje was. Uiteindelijk was het heel leuk geweest. Op vrijdagochtend zou er een klas van de Kindergarten komen, een soort kinderdagverblijf/kleuterschool. Voor hen zouden we een poppenshow moeten opvoeren. En het zou geen Puppetcamp heten, als we de poppen niet zelf hoefden te maken. Dus gingen we aan de slag in groepjes van vier, om een verhaal te bedenken en daarbij onze eigen poppen te maken. Na 12 uur lang hard zwoegen, waren onze poppen klaar en konden we met een gerust hart gaan slapen om de volgende dag onze poppenshow op te voeren. Ontzettend leuk was het. Vrijdagochtend om 10 uur kwamen de kleine kinders, natuurlijk bijna allemaal blond, aangewandeld, om vervolgens een half uur naar vier verschillende poppenshows te kijken. Ze keken hun ogen uit, waardoor al ons werk het zeker waard is geweest.

Vrijdagmiddag waren we weer terug van Puppetcamp. Moe als ik was, hadden we besloten niet uit te gaan. We hadden onze trips geboekt naar Kopenhagen, IJsland, Legoland en de westkust, waardoor we niet veel geld meer hadden om op stap te gaan. We zouden het dan ook een avondje 'rustig aandoen'. Lees: bedden verplaatsen in één kamer en een sleepover houden. Daar zaten we dan, met zijn vijven op vier bedden in een kamertje van zo'n 20 m². Filmpje aan, chips en chocolade erbij, en we hadden een topavondje.

Zoals ik al schreef, hebben we een aantal trips geboekt. In oktober hebben we één week vakantie. We gaan dan met vijf personen van zaterdag tot maandagochtend naar Kopenhagen. Vervolgens vliegen we van Kopenhagen naar Reykjavik, IJsland. Wat de plannen daar zijn, is nog niet bekend, maar we willen sowieso naar Blue Lagoon. Dat is een geothermisch bad, één van de grootste trekpleisters van IJsland. Komende week gaan we bekijken waar we nog meer heen willen, dus tips zijn altijd welkom!
Op vrijdag vliegen we weer terug naar Kopenhagen, waar we weer een nacht verblijven. Vervolgens gaan we op zaterdagochtend naar Aarhus, en hopelijk stoppen we ook nog even in Odense. Dit is de geboorteplaats van Hans Christian Andersen, de beroemde sprookjesschrijver.
Verder gaan we aankomende zaterdag met een huurauto naar Billund om attractiepark Legoland te bezoeken. Vervolgens verblijven we op een camping in de buurt van Billund, om de volgende dag een roadtrip terug naar Viborg te maken via de westkust. Veel leuke en mooie trips staan ons dus te wachten!

Verder is er de afgelopen weken niet heel veel spectaculairs gebeurd hier. Op donderdagavond gratis bier tussen 10 en 11, feesten op vrijdag- en zaterdagavond en de volgende dag de hele dag uitbrakken op bed met een film, is inmiddels routine geworden. Ja, ik heb bier leren drinken.... Ik had gezworen om het nooit te gaan drinken, maar ik moet wel, aangezien de wijn hier zo'n 4 euro per glas is. Natuurlijk mag de sportschool doordeweeks ook niet ontbreken om al de calorieën van het weekend er weer enigszins af te krijgen.

Ik heb het dus nog steeds erg naar mijn zin. De tijd vliegt wel echt voorbij. We hadden het er vandaag nog over, dat we over drie en een halve maand alweer terug in Nederland zijn. En met al onze trips voor de boeg, zal de tijd nog veel sneller gaan. Genieten dus! Wat we ook zeker aan het doen zijn met z'n allen. Tot snel!!

  • 14 September 2015 - 21:40

    Ria Van Den Bogaart:

    Hey Lynn,
    Goed bezig meisje. Je hebt het prima voor elkaar daar.
    En als ik lees wat je allemaal doet en nog wilt doen dan geloof ik best dat de tijd vliegt.
    Mooie trips.....IJsland!
    Ik heb er ook wel eens aan gedacht (ons Marion wilde erheen als ze 50 werd), maar het is
    erg duur van hieruit.
    Zo te horen valt het vanuit Denemarken wel mee?
    Geniet van je tijd daar......

    Groetjes Ria

  • 14 September 2015 - 22:04

    Pascalle Van Den Bogaart:

    He Lynnie,

    Wat een avonturen in zo'n relatief korte tijd! En dan nog al die trips die er aan komen. Goed om te horen dat je het zo naar je zin hebt

  • 14 September 2015 - 22:58

    Jaimy Van Uden:

    Lynnie! Klinkt weer super :-) lekker genieten daar... en IJSLAND, echt mega! XX

  • 15 September 2015 - 12:41

    Jose:

    Hoy Lynn

    Ik snap dat de tijd snel gaat.
    Je hebt het druk maar wel leuk.
    Lekker genieten daar.

    gr jose

  • 15 September 2015 - 12:43

    Nicky Van Grinsven:

    Jow Lynn,

    Scoutingkamp overleefd ;)

    Gave trips heb je voor de boeg!

    Geniet ervan!

    Groetjes

  • 15 September 2015 - 19:48

    Anke:

    Hoi Lynn,

    Leuk om te lezen dat je zo veel leuke dingen onderneemt.
    Veel plezier nog!

    Groetjes Anke

  • 19 September 2015 - 11:52

    Annalies:

    Hoi Lynn,

    leuk om al je ervaringen te lezen! Ik moet wel lachen om je verhaal met de poppen. Ik zie je nog bij ons in de kring zitten met de handpop....Wie had dit gedacht? ??? Ik mis je wel hoor op de groep!!!!

    Heel veel plezier en geniet ervan.

    groetjes annalies

  • 24 September 2015 - 18:36

    Thea De Laat:

    he lynn,
    geweldig om te lezen dat je het zo naar je zin hebt.
    geniet ervan, want de tijd vliegt.
    veel plezier nog met alles vooral met de biertjes:)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lynn

Actief sinds 20 Juli 2015
Verslag gelezen: 365
Totaal aantal bezoekers 6700

Voorgaande reizen:

11 Augustus 2015 - 23 December 2015

Studeren in Denemarken

Landen bezocht: